دنیای رنگارنگ ثمین

عروسک های باربی مدل جدید برای هویت دادن به دخترها

1400/3/20 10:18
نویسنده : مامان ثمین
389 بازدید
اشتراک گذاری

در سال 1997 لیزا جرویس باربی را در مجله مادر جونز به عنوان "یکی از محبوب ترین زنان در آمریکا" توصیف کرد. باربی قبلاً یک دختر پوششی پررنگ بوده است. اما باربی با نسخه به روز شده بارها و بارها تصویر بدن زنان و جنسیت نامناسب دختران جوان را القا کرده است. این عروسک دخترانه جنبه هایی از تجربه زن را نیز تغییر داده است. تغییر مدها، تغییر انتظارات شغلی و آموزشی، طیف وسیعی از فرهنگ های روزمره و محبوب جنبه های زندگی زنانه نمونه هایی از کارهای باربی ها بوده است.

ماتل به ویژه پیشگامان تبلیغات و حمایت مالی از محتوای تلویزیونی کودکان در دهه 1950 بود و باربی را به عنوان مجموعه ای از رویاهای زیبا و نماد مد بالا و لباس های عالی در تبلیغات تلویزیونی ، اعلام می کرد. با این حال ، برای یک دهه یا بیشتر ، ماتل به تدریج در نحوه تولید و ارائه عروسک دخترانه جدید اطمینان کمتری پیدا کرده است. در واقع یک بررسی دو ساله از تصویر باربی و ارتباط او با تغییر پارامترهای دختران معاصر و شیوه های جدید تربیتی نیز انجام شده است.

پدیده فرهنگی امریکایی ها

در امریکا باربی نمادی کاملاً فراگیر از هویت زن است که صرفاً با طول عمر و حضور سرسختانه در انظار عمومی یک انرژی منحصر به فرد ایجاد کرده و فراتر از مادیات پلاستیکی خود، زندگی غیر عادی را بدست آورده است. مجله تایم  در سال 2014 میلادی، باربی را به عنوان پدیده فرهنگی و مطالعه موردی تجاری مطرح کرد. دامنه جهانی شرکت متل ، بازاریابی پیشرفته ، جذب زودهنگام نوآوری ها در مدیریت زنجیره تأمین و تسلط شرکت ها بر خرید اسباب بازی ، اطمینان حاصل کرد که آن برای نیم قرن یا بیشتر در اذهان عمومی باقی مانده است.

عروسک باربی جدید

تغییرات ژانویه 2016 او در تصویر و نوع بدن او بلافاصله روزنامه نگاران سراسر جهان را با یک سوپرایز تولد مواجه کرد: "باربی همیشه نسخه خوبی ارائه کرده است". جذب سریع داستان "بدن جدید" منعکس کننده هیجان گسترده ای بود که باربی سرانجام در حال تبدیل شدن به بخشی از دنیای روزمره زنان معلولی بود که مدل یا بازیگر نیستند و اکنون باربی برای دختران تصویری واقع گرایانه و قابل تشخیص ارائه می کرد تا بتوانند با آنها شناخته شوند.

بدنه جدید باربی، انعطاف پذیر، کمی لاستیکی و دارای آرماتور سیم است که برای قهرمانان کمیک دی سی در حدود سال 2003 استفاده می شد. همچنین دارای مفصل و ران های پهن تر و سینه های کوچکتر بود و یک پروفایل نسبتاً باریک ارائه می داد.

آیا با توجه به اینکه لباس ها و کفش ها را نمی توان در عروسک های با اندازه های مختلف به اشتراک گذاشت ، انواع مختلف بدن باربی به جای حرکت به یک تصویر واقع گرایانه ، بازاریابی هوشمندانه ای را نشان می داد! هر عروسک مجموعه خودش را داشت.

با وجود همه این مواردی که گفته شد، اگر شما هم به دنبال بهترین عروسک های شیرین و خوب و باکیفیت هستید، فروشگاه اینترنتی عروسک خوب را به شما معرفی می کنیم. قیمت اسباب بازی ها هم بسیار ارزان و مناسب است. کافی است "عروسک " را در گوگل جستجو کنید تا گوگل فروشگاه را به شما نشان دهد. چندین سال است که در زمینه فروش اسباب بازی شخصیت های کارتونی فعالیت می کند و بهترین قیمت ها را می دهد.

به هرحال برای جدیدترین تبریک تولد باید کمی دست و دلباز بود. دخترها این روزها به چیزهای کم قانع نمی شوند. هر دختری برای تولدش یک سوپرایز خیلی خاص نیاز دارد. پس سعی کنید محبوب قلبش شوید.

پسندها (2)

نظرات (0)